Obiektywy do bezlusterkowców (Tokina, Venus Optics)
- Stabilizacja tak/nie: nie
- Średnica filtra [mm]: brak możliwości stosowania
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Obiektyw Laowa 4 mm f/2,8 Fisheye zapewnia wyjątkowe pole widzenia wynoszące 210 stopni i może tworzyć obrazy o okrągłym polu widzenia (dla aparatów MFT). Dzięki temu możliwe jest stworzenie zdjęć panoramicznych 360 stopni na podstawie tylko 2-3 zdjęć. Obiektyw jest przy tym niezwykle kompaktowy - waży zaledwie 135 g.
- Stabilizacja tak/nie: nie
- Średnica filtra [mm]: 62
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Obiektyw stworzony z myślą o pełnoklatkowych bezlusterkowcach wyposażonych w bagnet Sony E. Szerokie kąty widzenia oraz duży otwór względny (F/2.0) czynią z Tokiny idealny wybór do fotografii krajobrazu, architektury i nocnego nieba. Wysoka jakość wykonania, wielowarstwowe powłoki soczewek to cechy charakterystyczne modelu FIRIN 20 mm dające poczucie obcowania z profesjonalnym instrumentem optycznym. Niniejsza wersja została wyposażona w szybki, cichy i precyzyjny system AF.
- Stabilizacja tak/nie: nie
- Średnica filtra [mm]: 82
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Obiektyw z funkcją korekty perspektywy o niemal zerowej dystorsji. Posiada ultra szerokokątną ogniskową 20 mm i zaawansowaną konstrukcję optyczną z 2 elementami asferycznymi i 3 elementami ED. 14-listkowa przysłona zapewnia plastyczny efekt bokeh.
Niezwykle kompaktowy i wszechstronny makroobiektyw. Instrument oferuje powiększenie w zakresie 2,5x-5x. Obiektyw charakteryzuje się małą średnicą przedniej soczewki, co powala na łatwiejszą konfigurację oświetlenia. Dodatkowo Laowa 25 mm udostępnia światłosiłę f/2.8, co pozwala na fotografowanie przy mniejszej ilości światła.
Laowa 65mm f/2,8 2x Ultra Macro APO to obiektyw zaprojektowany z myślą o makrofotografach wykorzystujących w swojej pracy aparaty z sensorami APS-C. Pozwala uzyskać 2-krotne powiększenie i jednocześnie oferuja znakomitą jakość obrazu. Świetnie uzupełnia się z bezlusterkowcami dzięki kompaktowej konstrukcji i niskiej wadze.
Venus Optics to bezkompromisowy producent, który oferuje wysokiej jakości optykę w przystępnej cenie. Venus Optics Laowa 9 mm f/5,6 FF RL to pierwszy w historii obiektyw reaktalinearny o takiej ogniskowej przeznaczony do pełnoklatowych korpusów. Nie powoduje on efektu "rybiego oka". Ta innowacyjna konstrukcja składa się z 14 elementów optycznych, które rozmieszczone są w 10 grupach - w ich skład wchodzą między innymi dwie soczewki asferyczne, dwa szkła o niskiej dyspersji oraz soczewka o wysokim współczynniku załamania światła. Takie rozwiązanie pozwoliło na redukcję aberracji chromatycznej i zniekształceń do minimum. Całość zamknięta jest w stylowej obudowie z metalu, a całość waży zaledwie 350g.
LAOWA Probe 24 mm f/14 Macro 2:1 to makroobiektyw o niecodziennej budowie. Nie jest to jednak zwykła ekstrawagancja, lecz całkiem praktyczne rozwiązanie. Dzięki niemu możliwe jest zajrzenie pod powierzchnię wody lub w różne zakamarki. LAOWA Probe 24 mm f/14 Macro 2:1 pomoże Ci stworzyć niezwykłe ujęcia.
Nietypowy makroobiektyw o wyglądzie sondy, który pozwoli na zaglądanie w różne zakamarki czy pod powierzchnię wody. W tej wersji posiada wkręcany element o kształcie peryskopu, co umożliwia obrazowanie obiektów znajdujący się pod kątem 90 stopni od osi obiektywu. Można go zamienić na standardowy element pozwalający na spoglądanie na to, co znajduje się na wprost obiektywu.
Tokina 85 mm f/1.8 FE to pierwszy model tego producenta z serii ATX-M dedykowany do pełnoklatkowych aparatów Sony z mocowaniem E. Ogniskowa 85 mm i światłosiła f/1.8 sprawiają, że to doskonałe narzędzie dla każdego portrecisty. Obiektyw powstał w zgodzie z licencją Sony, co sprawia, iż oferuje pełną kompatybilność z wszystkimi zaawansowanymi funkcjami aparatów tego producenta.
Super teleobiektyw typu zwierciadlanego o ogniskowej 300mm. Przeznaczony do aparatów wyposażonych w mocowanie standardu micro 4/3. Dzięki swojej budowie jest bardzo lekki i poręczny.
Szerokokątny zoom do aparatów z matrycą APS-C. Zapewnia kąty widzenia odpowiadające ogniskowym 17-27 mm dla formatu 35 mm. Kompaktowa i lekka budowa świetnie uzupełnia aparaty bezlusterkowe. Cichy system AF ST-M umożliwia wykorzystanie go także podczas filmowania.
Manualny obiektyw stworzony z myślą o pełnoklatkowych bezlusterkowcach wyposażonych w bagnet Sony E. Szerokie kąty widzenia oraz duży otwór względny (F/2.0) czynią z Tokiny idealny wybór do fotografii krajobrazu, architektury i nocnego nieba. Wysoka jakość wykonania, wielowarstwowe powłoki soczewek to cechy charakterystyczne modelu FIRIN 20 mm dające poczucie obcowania z profesjonalnym instrumentem optycznym.
Obiektyw o ogniskowej 28 mm i jasności f/1.2, który wyróżnia się zaawansowaną konstrukcją optyczną obejmującą 2 elementy o ultrawysokiej refrakcji (UHR) i 2 elementy o bardzo niskiej dyspersji (ED). Doskonale sprawdza się zarówno podczas fotografowania, jak i filmowania. Jego waga wynosi tylko 562 g.
Obiektyw o ogniskowej 28 mm i jasności f/1.2, który wyróżnia się zaawansowaną konstrukcją optyczną obejmującą 2 elementy o ultrawysokiej refrakcji (UHR) i 2 elementy o bardzo niskiej dyspersji (ED). Doskonale sprawdza się zarówno podczas fotografowania, jak i filmowania. Jego waga wynosi tylko 562 g.
Obiektyw o ogniskowej 28 mm i jasności f/1.2, który wyróżnia się zaawansowaną konstrukcją optyczną obejmującą 2 elementy o ultrawysokiej refrakcji (UHR) i 2 elementy o bardzo niskiej dyspersji (ED). Doskonale sprawdza się zarówno podczas fotografowania, jak i filmowania. Jego waga wynosi tylko 562 g.
Apochromatyczny obiektyw szerokokątny o ogniskowej 33 mm i ultrajasnej przysłonie f/0.95. Jego minimalny dystans ostrzenia wynosi 35 cm. Poza fotografią to także świetny obiektyw do filmowania, gdyż oferuje bezstopniowy pierścień przysłony, niski poziom oddychania czy wewnętrzne ogniskowanie.
Apochromatyczny obiektyw szerokokątny o ogniskowej 33 mm i ultrajasnej przysłonie f/0.95. Jego minimalny dystans ostrzenia wynosi 35 cm. Poza fotografią to także świetny obiektyw do filmowania, gdyż oferuje bezstopniowy pierścień przysłony, niski poziom oddychania czy wewnętrzne ogniskowanie.
Apochromatyczny obiektyw szerokokątny o ogniskowej 33 mm i ultrajasnej przysłonie f/0.95. Jego minimalny dystans ostrzenia wynosi 35 cm. Poza fotografią to także świetny obiektyw do filmowania, gdyż oferuje bezstopniowy pierścień przysłony, niski poziom oddychania czy wewnętrzne ogniskowanie.
Apochromatyczny obiektyw szerokokątny o ogniskowej 33 mm i ultrajasnej przysłonie f/0.95. Jego minimalny dystans ostrzenia wynosi 35 cm. Poza fotografią to także świetny obiektyw do filmowania, gdyż oferuje bezstopniowy pierścień przysłony, niski poziom oddychania czy wewnętrzne ogniskowanie.
Obiektyw pełnoklatkowy o ogniskowej 35 mm i światło sile f/0.95. Wykorzystuje 1 szkło asferyczne, element ED i 4 szkła UHR, a także metalową obudowę. Jest to świetny obiektyw do filmowania i fotografowania, o czym świadczą wewnętrzne ogniskowanie, bezklikowa przysłona czy niski poziom efektu oddychania.
Najczęściej kupowane
Porady
Jaki obiektyw kupić do filmowania?
Przygotowaliśmy dla Ciebie garść porad oraz wybraliśmy kilka modeli, którymi powinieneś się zainteresować.
Obiektyw macro. Co musisz wiedzieć przed zakupem?
Szukasz szkła do makrofotografii? Zastanawiasz się który obiektyw da Ci największa zbliżenia? Jesli lubisz robić zdjęcia kwiatom, owadom, biżuterii, koniecznie to przeczytaj!
Jaką ogniskową wybrać? Lepszy szeroki kąt czy teleobiektyw?
Dowiedz się, co to jest ogniskowa oraz kiedy warto sięgnąć po obiektyw 24 mm a kiedy po 100 mm.